Multumit cu mici exceptii.
Sa incep cu inceputul. Am achizitionat in ianuarie un sistem Terrier 200 cu modul de comanda prin internet. Continutul pachetului a fost putin diferit fata de poza de pe site (alt model de telecomanda si senzori) dar nu a fost o problema, functioneaza fara probleme. In rest, totul perfect
INSTALAREA
Am montat sistemul, fixare motoare, unitatea centrala, senzori, cabluri. Manualul de instalare din p.d.v. al conectarii firelor a fost satisfacator, desi daca nu aveam cunostinte in domeniul electricitatii, probabil nu m-as fi descurcat (sau cel putin nu la fel de usor).
Apoi a urmat programarea sistemului. Un calvar de cateva ore. Desi, odata ce am inteles cum se face, nu a durat decat cateva minute. Problema vine din traducerea in limba romana a manualului, care zic eu nu este destul de clar. Am cautat manualul in engleza pe internet, si am gasit vreo trei sau patru versiuni/variante, nici una nu parea fi manual de producator, de unde trag concluzia ca si manualele in engleza au fost traduse din alta limba. Surpriza! Scrise la fel de prost ca si cel din limba romana. Unul din cele patru a fost cat de cat mai clar (vanzatorul respectiv s-a chinuit totusi putin sa-l structureze), si am reusit programarea. IUPII.... Am pus capacul, si asta a fost.
UTILIZAREA
1.
Totul bine o luna, pana la sfarsitul lui februarie, cand intr-o zi odata ajuns la servici, ma suna nevasta care vroia sa plece de acasa si-mi spune ca "Nu se mai inchid portile". Am incercat prin telefon diverse proceduri, inclusiv oprirea alimentarii si restaurarea ei. Nimic nu a functionat. Ma urc frumusel in masina, si ma duc acasa (la vreo 25 de km). Incerc si eu diverse proceduri, nimic nu a functionat. Am sunat la suport, vorbesc cu donul de acolo, incercam din nou diverse. Concluzia finala a fost sa trimit kit-ul la ei in garantie, sa-l verifice. Bineinteles ca nu prea aveam chef sa demontez tot, asa ca a doua zi, am incercat din nou diverse. Dupa vreo cateva ore de chin si nervi am reusit. EVRIKA!!!
Rezolvarea problemei
Pentru a intelege solutia tehnica cu care am venit, trebuie sa fac mica introducere in modul de functionare al sistemului din p.d.v. tehnic.
Sistemul "simte" ca poarta a ajuns la destinatie (in pozitia inchis sau deschis) prin monitorizarea conumului motoarelor, iar cand acesta creste cu mai mult de x procente, inseamna ca poarta a ajuns la destinatie (adica s-a oprit in opritoare). E.. de aici a venit problema. Motoarele nu reuseau sa consume mai mult decat acel prag, pentru ca.. nu aveau de unde. Alimentarea de la retea nu furniza tensiunea necesara (avea 211 V in loc de 230 V). Odata gasita problema, am inceput sa caut o solutie. Nu aveam cum sa creasc tensiunea de la retea, asa ca.. atunci a trebui sa fac un artificiu. Am scazut viteza de inchidere a portilor, deci a motoarelor (setari de pe DIP-urile placii de baza). Astfel, pragul de X % scade suficient incat sa fie sub curentul maxim care poate fi absorbit de la retea cu o tensiune de 211 V
Concluzie
Problema nu este de la automatizare, in nici un caz nu e problema de garantie.
Nasol e ca cei de la tehnic de la VONMAG nu s-au gandit la aceasta posibilitate.
2.
Acum o saptamana a fost o pana de curent. NU am montat baterii de backup, deci automatizarea nu a mai functionat, asa ca am luat frumos cheile de deblocare, am deschis portile, am scos masina, am inchis portile manual din nou, si surpriza, cand scot cheia... la unul din motoare iese cu tot cu butuc. Urmeaza sa iau legatura cu ei, pentru ca este inca in garantie.
3. Cu exceptia celor descrise mai sus pot sa spun ca sunt multumit, inclusiv de faptul ca pot comanda poarta de pe pe telefon. Eu unul nici nu prea mai folosesc telecomanda :)